Sportolóknak Acaibogyót

A sportteljesítmény számos tényezőtől függ. A legjobb forma eléréséhez elengedhetetlen a helyes táplálkozás. A szervezetnek a születéstől kezdve folyamatosan szüksége van a tápanyagok utánpótlására a gyógyulás, a fejlődés valamint a növekedés folyamataihoz egyaránt. Acai berry sportoláshozUgyanezen tápanyagok sportolóknak, a megfelelő sportteljesítmény eléréséhez, az erőnlét és állóképesség fokozásához egyaránt szükségesek.

A tápanyagszegény, nem megfelelő táplálkozás sportolók esetében fáradékonyságot, izomfáradtságot, de akár sérüléseket is előidézhet, megakadályozva az egyént a jobb eredmények és megfelelő teljesítmény elérésében. Mindehhez hozzájön még, hogy a sportolóknak nem csupán fizikálisan, de mentálisan is a toppon kell lenniük.

Az acai bogyó egy olyan gyümölcs, amely fizikálisan és mentálisan egyaránt hozzájárul a sportteljesítmény fokozásához!

Hagyományosan az amazonasi esőerdőkből származó acait az őslakosok már évszázadok óta fogyasztják. Korábban mielőtt egy törzs harcba indult volna, a harcosok az acai pálma gyümölcsét fogyasztották, mivel az üveggolyóhoz hasonlító bogyóról úgy tartották, hogy energiát ad, és „legyőzhetetlennéteszi a harcosokat.

Évszázadokkal később a modern tudomány is felfigyelt az acai energiát adó és állóképességet fokozó tulajdonságaira.
Az acai bogyó hihetetlen tápanyagtartalma miatt képes hozzájárulni a mentális és fizikai képességek fokozásához és frissen tartásához.

Az acai egyike a legerősebb antioxidáns hatású élelmiszereknek. A bogyó antioxidánsai harcolnak a szabadgyökök ellen, és védik a szervezetet az oxidatív károsodástól. Sportolók esetén különösen fontos mindez, hiszen egy edzés vagy mérkőzés során fokozódik az oxigénfogyasztás, mely hosszútávon oxidatív károsodást képes előidézni az izmokban és ízületekben.

Antioxidánsokat tartalmazó élelmiszereknek, mint az acai fontos szerepük van az izmok regenerációjában és a sérülések megelőzésében. Az acai antioxidánsai mellett egyéb vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz. Mindez kiegészül a bogyó jó minőségű fehérje és rosttartalmával.

Acai berry hatások

Az acai a hozzájárul a sportteljesítmény növeléséhez:

  • Antioxidánsainak köszönhetően az acai bizonyított, hogy hozzájárul az energiaszint megemeléséhez, valamint növeli az állóképességet és lényegesen leredukálja a sérülések utáni  felépülési időt. Mivel az antioxidánsok köztudottan a szabadgyökök ellen harcolnak a szervezetben, a szabadgyököknek pedig akár az izmokat károsító hatásai is lehetnek, így az acai bogyó hozzájárul a megfelelő izomműködéshez.   
  • Az acai bogyó nagyon gazdag esszenciális zsírsavakban. Omega-6 és Omega-9 zsírsavjai nélkülözhetetlenek a szervezet egészséges működéséhez. Gyulladáscsökkentő hatásúak, védik a szív –és érrendszert, szabályozzák a koleszterinszintet. Mindezt a sportolókra kivetítve, mindennél fontosabb, hogy a sportoló szervezetében minden érték (koleszterin, vérnyomás stb.) a lehető legjobb legyen.
  • Az acai jótékonyan befolyásolja az egészséges szívműködést, hogy hozzájárul a keringés javításához és a vérerek tisztán tartásához. Az acai ezen hatásait tovább erősíti a bogyó szterol tartalma. Az acaiban ugyan is jelen vannak B-szitoszterolok, campesterol és sigmasterol, mindhárom vegyület elősorban ’szívvédő’ tauljdonságairól nevezetes.
  • Az acai nem kimondottan jellegzetes fehérjeforrásként ismert, ennek ellenére mégis kiváló részét képezheti az edzés utáni táplálkozásnak is.
    Jó minőségű fehérjéi segítik a zsírégetést. Az acai tartalmaz aminosavakat is, amelyek a fehérjék építőkövei. Kutatók szerint az acai bogyó a tojáshoz hasonlóan támogatja az izomépülés és az izmok helyreállításának a folyamatát

Az acai egyre népszerűbb étrendkiegészítő a sportolók körében. A bogyó fogyasztása azonban közel sem újkelető szokás a sportvilágban:

  • Brazíliában évszázados hagyományra tekint vissza az acai. Egy történet szerint egy brazíliai tánciskola tanulói acai bogyót fogyasztva dupla annyi időt voltak képesek tánccal eltölteni, mint acai nélkül!
  • Brazília szerte ismert Jujitsu harcmestert Carlos Gracie az 1900-as évek elején acai bogyót adott növendékeinek, hogy fokozza növendékei állóképességét és erőnlétét. A brazilok szerint Carlos Gracie mester tanítványai mindig is félelmetes erőnlétükről voltak híresek!
  • A XX. században az acai bogyó igen elterjedté vált a szörvilágban. Az amatőröktől egészen a profikig, számos szörfös fogyaszt mind a mai napig acai bogyót.

A szörfös, Kelly Slater és a triatlonista Felipe Bastos a ’Youtube’ videómegosztó portálon hírdeti a acai bogyót.

Acai bogyó gyümölcsvelő
Acai CSOMAGOK
Minden 5. Acai bogyó ajándékba
Vélemények az Acai bogyóról
Koleszterinszint csökkenése
„Az elmúlt évek alatt diétával és heti többszörösen beiktatott testmozgással próbáltam csökkenteni a koleszterinszintemet. Közel fél évig naponta szedtem az Ibuprofen nevezetű gyógyszert is. Úgy gondoltam teszek egy próbát az acai bogyóval, hátha... ....Csodás választásnak bizonyult! Az eredményeimet dokumentáltam is: 2011. november 4-én a teljes koleszterinszintem 295-ös értéket mutatott, bő 1 hónap után, december 16-án már csupán 230-as értéket tapasztaltunk. Ez idő alatt mindössze annyit változtattam, hogy elkezdtem fogyasztani az acai bogyót, napi kétszer. Azt hiszem megtaláltam az én csodagyógyszeremet!”
Scott Furber
Endmonton
Anyagcsere, Fogyás
„Az acai valóban élénkíti az anyagcserét! Elmesélem röviden a történetet: A ’harmadik x-hez’ közeledve elkezdtem acait fogyasztani egy új edzésprogramomhoz: 30 perc intenzív gyaloglás (power walking), majd utána levezetésképpen kerékpározás, otthon pedig erősítő gyakorlatok – mindezt napi szinten. A saját példámon győződhettem meg arról, hogy az egészséges anyagcsere mennyivel hozzájárul a jobb mozgáshoz, továbbá az acai az állóképességemre is pozitívan hatott. Most már tudom, hogy minőségi gyümölcsök fogyasztására nagy szüksége van az emberi szervezetnek. Csak azt sajnálom, hogy nem ismertem már korábban az acai bogyót!”
Sallói Dániel
Somogyszil
Vélemény MIND

Acaibogyo.hu © 2010 - 2017